Selasa, 01 Mei 2012

hatiku milik siapa ?

adakah hatiku milik insan yang tidak tetap hatinya?

adakah hatiku milik insan yang cintanya ada batasan?

adakah hatiku milik insan yang cintanya sementara waktu?

adakah hatiku milik insan yang bermusim kasihnya?

adakah hatiku milik insan yang rapuh hatinya pada Illahi ?

adakah hatiku milik insan yang tiada KALAM Illahi dalam hatinya?

adakah hatiku milik insan yang lupa akhiratnya?

inikah yang aku mau, meletakkan hatiku padanya ?….

Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim…

baru aku sadari yang hatiku begitu jauh dariMU,

baru aku sadari yang hatiku terlalu kotor,

baru aku sadari yang hatiku ini ceteknya keimanan,

baru aku sadari yang hatiku penuh dengan sifat munafik,

baru aku sadari yang hatiku ini penuh dengan bisikan syaitan,

baru aku sadari yang hatiku ini penuh dengan nafsu duniawi…

Ya Hayyum, Ya Qayyum, Ya Latif…

ada padaMU sifat kekal…maka kekalkanlah hatiku menuju nurMU

ada padaMU sifat berdiri dengan sendiri… maka kuatkanlah hatiku dalam ranjau duniawi agar ku bisa berdiri dengan kekuatanMU,

ada padaMU sifat lembut… maka lembutkanlah hatiku menuju maghfirahMU…

Ya Allah, Ya Rabbi,

jangan Kau kelamkan hatiku dengan kegelapan dunia kini,

campakkan cahaya hidayahMU ke dalam hatiku,
moga dapat aku berikan sedikit,
cahaya itu buat mereka yang kegelapan,

semoga segala yang ku lakukan hanya untukMU,
hanya untuk merebut kasihMU yang Agung,
hanya untuk mencapai redhaMU,
di dunia dan akhirat….

Amin Allahumma amin...

Tidak ada komentar:

Posting Komentar